Nedenstående betingelser gør sig gældende
16.10.2024
Sagsnr. 100593
SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER (B2C)
GLASHÆRDERIET A/S
CVR-nr. 31623499
PRIORPARKEN 321
2605 BRØNDBY
Indledning
Webshoppen på https://www.glashaerderiet.dk/ ejes og drives af GLASHÆRDERIET A/S, CVR-nr. 31623499 herefter ”Glashærderiet”.
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på forbrugeraftaler om køb af varer på https://www.glashaerderiet.dk/ til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt fremgår af disse salgs- og leveringsbetingelser.
Såfremt en eller flere bestemmelser i salgs- og leveringsbetingelserne ikke kan håndhæves eller må anses for at være ugyldig, berøres de øvrige bestemmelser ikke heraf.
Leveringstyper
Der findes følgende leveringstyper for varer købt på https://www.glashaerderiet.dk/:
· Afhentning hos Glashærderiet:
Afhentning ved Glashærderiets lokation indenfor gældende åbningstider som anvist på https://www.glashaerderiet.dk/. Bemærk: For at du kan få dine varer udleveret, skal du fremvise pas, kørekort eller sundhedskort, samt kvittere for udlevering ved at underskrive en udleveringsblanket. Hvis du selv er forhindret i at afhente dine varer, kan du få en anden til at gøre det for dig. Det kræver, at du skriver under på en engangsfuldmagt, som medbringes ved afhentning.
· Levering på din adresse (Aflæsning ved kantsten):
Denne leveringstype indebærer aflæsning ved din kantsten.
Bemærk venligst, at op- eller indbæring ikke er inkluderet. Hvis du bor i etagebyggeri er det endvidere påkrævet at du er hjemme og selv stiller nødvendigt mandskab til rådighed for opbæring for at benytte denne leveringstype – forgæves kørsel vil medføre en ekstra leveringsomkostning for genlevering svarende til fragtprisen.
Aflæsning ved kantsten foretages i hele landet, bortset fra ikke-brofaste øer, Færøerne og Grønland (medmindre andet aftales med Glashærderiet). Det er udelukkende chaufførens beslutning, hvor aflæsningen skal foregå medmindre fragtfirmaet eller Glashærderiet har modtaget en skriftlig instruks fra dig (i så fald fralægger Glashærderiet og fragtfirmaet sig ethvert ansvar for varens placering). Som regel foretages aflæsning ved nærmeste faste vej, da aflæsning foregår med palleløfter og denne synker i, hvis underlaget er blødt eller er belagt med fx perlesten. Det er desuden vigtigt, at der er god plads, da vi kommer med store lastbiler.
Bemærk, at ikke alle leveringstyper er tilgængelige på alle varer. De mulige leveringstyper fremgår på den enkelte vare.
Priser
Alle priser, herunder priser i henhold til de af Glashærderiet udarbejdede prislister, er dagspriser inkl. moms samt andre offentlige afgifter, told, miljøtillæg og forsendelsesemballage.
Ordrebekræftelse og kvittering for modtagelse af bestilling
Glashærderiets annoncering af varer er en opfordring til at gøre tilbud, jf. aftalelovens § 9. Der er derfor ikke indgået en bindende købsaftale før Glashærderiet har accepteret din bestilling af varer. Dette sker først, når du modtager en ordrebekræftelse fra Glashærderiet.
Efter at du har afsendt en bestilling, modtager du først en kvittering pr. e-mail på, at Glashærderiet har modtaget din bestilling. Af denne første e-mail fremgår det, hvilke varer du har bestilt og til hvilken pris. Denne e-mail er ikke en bindende ordrebekræftelse.
Hvis Glashærderiet kan opfylde din bestilling, modtager du efterfølgende en bindende ordrebekræftelse pr. e-mail, når varen afsendes fra vores lager eller bliver leveret af vores leverandør.
Leveringsbetingelser
Ved afhentning hos Glashærderiet overgår risikoen for varen fra Glashærderiet til køber, når køber har afhentet varen.
Ved levering direkte på en af køber ønsket leveringsadresse, overgår risikoen for varen fra Glashærderiet til køber ved varens aflæsning på leveringsstedet.
Køber betaler fragtomkostninger efter aftale og i henhold til det oplyste på hjemmesiden.
Væsentlig forsinkelse kan ikke foreligge før tidligst 30 kalenderdage efter aftalens indgåelse, medmindre anden leveringsfrist er aftalt.
I tilfælde af at køber ikke tager imod levering på leveringstidspunktet, herunder misligholder sin afhentningsforpligtelse, er Glashærderiet berettiget til enten at fakturere varen og debitere lagerleje med 3% pr. påbegyndt måned, ligesom Glashærderiet kan fakturere omkostninger ved eventuel ekstra udkørsel, eller Glashærderiet er berettiget til at hæve aftalen og gøre erstatningskrav gældende.
Ved oplagring henligger varerne for købers risiko. Paller, kasser eller anden emballage – som ikke er engangsemballage – er Kundens ejendom. Paller, kasser eller anden emballage – som debiteres særskilt – vil ikke blive krediteret, med mindre køber indgår særskilt skriftlig aftale med Glashærderiet a/s om returnering. I givet fald vil returnering altid ske for købers regning og risiko.
Betaling og sikkerhed
Når du handler på https://www.glashaerderiet.dk/ skal du benytte betalingskort. For at beskytte dine kortoplysninger håndteres betalingen af en godkendt og certificeret betalingsmodulleverandør. Denne sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken https://www.glashaerderiet.dk/ eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.
På https://www.glashaerderiet.dk/ kan du bruge følgende betalingsformer: MobilePay, Dankort, VISA-Dankort, MasterCard, VISA, VISA-Electron eller kontooverførsel via netbank/faktura (forudbetaling). Inden du vælger betalingskort, vil du få oplyst evt. kortgebyr for de forskellige korttyper. Når du vælger et kort, vises hele beløbet der vil blive trukket fra din konto inkl. kortgebyr. Betalingen hæves, når vi har afsendt dine varer.
Fortrydelse
Ved handel på https://www.glashaerderiet.dk/ kan du, med de heri angivne undtagelser, inden for en frist på 14 kalenderdage fortryde dit køb. Du er ikke forpligtet til at begrunde, hvorfor købet fortrydes.
Fortrydelsesfristen regnes fra den dag, hvor du, eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, fik varen i fysisk besiddelse.
For at fortryde dit køb skal du meddele os din beslutning herom i en utvetydig erklæring.
Henvendelser vedrørende fortrydelsesretten skal sendes til:
GLASHÆRDERIET A/S
Priorparken 321
2605 Brøndby
Tlf.: 70702605 (Mandag-torsdag 8.00-15.30 og fredag 8.00-14.00)
Mail: info@glashaerderiet.dk
Hvis du vælger at skrive til os på mail i forbindelse med fortrydelse af dit køb, vil vi kvittere for modtagelsen af meddelelsen pr. e-mail.
Virkninger af fortrydelse
Ved udøvelse af fortrydelsesretten vil din betaling blive refunderet, idet du dog hæfter for den eventuelle forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer.
Vi forbeholder os retten til, efter konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade betalingen helt bortfalde.
Leveringsomkostninger vil blive refunderet efter taksten på den billigst tilbudte standardlevering.
Tilbagebetaling vil ske med samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved den oprindelige transaktion, medmindre der konkret aftales en anden tilbagebetalingsform.
Du vil ikke blive pålagt betalingsgebyr i forbindelse med tilbagebetalingen.
Tilbagebetaling vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 kalenderdage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet.
Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen, alt efter hvad der er tidligst.
Ved returnering på varer, hvor levering er sket som ’Overdrages ved din kantsten’ eller ’Aflæsses ved din kantsten’, skal du fremvise en kvittering fra vognmanden på, at han har afhentet varen.
Tilbagelevering
Ved udøvelse af fortrydelsesretten er du ansvarlig for at returnere varen.
Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 kalenderdage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 kalenderdage.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Hvis du ønsker at sende en vare tilbage, skal du sørge for, at den er forsvarligt indpakket.
Bemærk venligst, at returlabels ikke må påklistres direkte på varen.
Du kan på varer med leveringstyperne ’Levering på din adresse’ udfylde vores returformular og sende varen retur til os på adressen:
GLASHÆRDERIET A/S
Priorparken 321
2605 Brøndby
Hvis du vælger at få tilsendt en returlabel eller printe den selv, kan du indlevere pakken på Glashærderiets lokation. Du kan altid rekvirere en ny returlabel ved at kontakte vores kundeservice på telefon 70702605 (Mandag-torsdag 8-00 - 15.30 og fredag 8.00 - 14.00).
Hvis levering er sket som ”Levering på din adresse (Aflæsning ved kantsten)” skal du kontakte vores kundeservice telefonisk.
Den maksimale forsendelsesomkostning for varer, der ikke kan returneres med almindelig post udgør 1.500 kr.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Fortrydelsesretten gælder ikke for følgende typer af varer:
- Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg jf. Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2 nr. 3.
- Varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer efter leveringen jf. Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2 nr. 6.
Reklamation
Når du handler på https://www.glashaerderiet.dk/ har du 24 måneders reklamationsret over fejl eller mangler ved varen regnet fra det tidspunkt, hvor du modtog varen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen eller manglen. En rettidig, berettiget reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten bortfalder, hvis fejlen eller manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig brug, reparation eller anden skade på varen.
Reklamationsretten gælder ikke, hvis du har anført forkerte oplysninger ved bestillingen.
Ved transportskader bedes du rette henvendelse til Glashærderiet straks og senest 14 kalenderdage efter modtagelse af din leverance.
Brug af reklamationsretten forudsætter, at varen tilbageleveres i samme størrelse og beskaffenhed, som den blev leveret. Hvis du ønsker at reklamere over varer, der er ”Leveret til din adresse” eller ”Afhentning hos Glashærderiet” gælder følgende procedure: Mener du, at der er fejl eller mangler ved varen, og ønsker du at reklamere skal du udfylde vores returformular. Via vores returformular kan du vælge, om du ønsker at få pakken afhentet på din adresse. Hvis ikke du udfylder vores returformular, afholder vi ikke fragtomkostningerne i forbindelse med reklamationen.
Hvis du ønsker at reklamere over varer, der er ’Overdraget ved din kantsten’ eller ’Aflæsset ved din kantsten’ gælder følgende procedure: Alle reklamationer skal fotodokumenteres med vellignende foto. Ønsker du at reklamere, skal du udfylde vores returformular. Du kan kontakte kundeservice på telefon 70702605 (Mandag-torsdag 8-00 - 15.30 og fredag 8.00 - 14.00), men vi kan ikke tage stilling til en reklamation uden billeder af fejlen.
Du kan læse mere om reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Når en vare indsendes i forbindelse med reklamation, skal du sørge for, at den er forsvarligt indpakket, så der ikke kommer yderligere skade på varen, og så den beskytter varen under transport.
Produktansvar
For produktansvar gælder de til enhver tid gældende regler i henhold til produktansvarsloven. I det omfang intet andet følger af ufravigelige retsregler, kan Glashærderiet ikke pålægges yderligere ansvar.
ANSVARSBEGRÆNSNING VED Force majeure
Glashærderiet er ikke erstatningspligtig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser, såfremt Glashærderiet kan godtgøre at dette skyldes en hindring uden for vores kontrol, såsom samfundskritiske sygdomsudbrud (herunder men ikke begrænset til pandemier og epidemier mv.) strejke, lockout, eksport- eller importforbud, embargo, forsinket eller mangelfuld levering af materialer fra underleverandører, produktionsstop, mangel på energi eller transportmuligheder eller force majeure i øvrigt. I så fald er Glashærderiet berettiget til at forlænge leveringstiden tilsvarende eller til at hæve aftalen. Ophæves aftalen som følge af en force majeure situation som nævnt, berettiger dette ikke køber til at kræve erstatning. Så snart hindringen er ophørt, er hver af parterne forpligtet ifølge aftalen, medmindre Glashærderiet forinden har hævet aftalen. En hindring på mere end 1 måned berettiger hver af parterne til at hæve aftalen.
Databeskyttelse – personoplsyninger
For at kunne handle på https://www.glashaerderiet.dk/ skal du oplyse:
· Navn
· Adresse
· Telefonnummer
· E-mailadresse
· Afhentningssted
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 12. Glashærderiet videregiver de af de ovennævnte oplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, til den eventuelle leverandør, som skal levere varen.
Adresseoplysninger videregives desuden til den virksomhed, som er transportør af varen. Videregivelse af persondata vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning. Det navn, den adresse, det telefonnummer og i visse tilfælde den e-mailadresse, du har oplyst ved bestilling, fremgår af adresseetiketten, som sættes på varen til brug for levering.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette iht. Databeskyttelsesloven. Læs mere herom i Glashærderiets databeskyttelsespolitik: (LINK INDSÆTTES).
Cookies
Når du besøger https://www.glashaerderiet.dk/, modtager du automatisk en eller flere cookies. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din webbrowser og genkendes af websitet ved tilbagevendende besøg. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Cookies indeholder oplysninger i form af tekst og/eller tal, fx om indholdet i din indkøbskurv eller en dato, som kan være nødvendige for at gennemføre dine køb på https://www.glashaerderiet.dk/. Sådanne cookies udløber som oftest efter hver session, det vil sige, når du lukker din browser (såkaldte session cookies).
Andre cookies indstilles med et udløbstidspunkt og gemmes på din harddisk i den pågældende periode (såkaldte persistent cookies).
Glashærderiets cookiepolitik: Privatlivspolitik og Cookiepolitik.
Her kan du læse mere om cookies generelt
Selskabsoplysninger
GLASHÆRDERIET A/S
CVR-nr. 31623499
Priorparken 321
2605 Brøndby
Lovvalg, værneting og klagemulighed
Aftaler om køb af varer hos Glashærderiet på https://www.glashaerderiet.dk/ er underlagt dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Bilag 1
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til GLASHÆRDERIET A/S
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med mit køb af følgende vare(r):
Bestilt den:
Modtaget den:
Ordrenr.:
Navn:
Adresse:
Dato:
Underskrift: ___________________________